Op zakenreis – Jennefer Zuniga

Gepubliceerd op

Recensie_Jennefer_Zuniga_-_Op_zakenreis

Secretary Journals, een boekenreeks, gaat over het wel en wee van de jonge secretaresse Jo-Anna. In haar turbulente leventje van drukke baan en veeleisende managers staat zij elke keer opnieuw voor verrassingen.Jennefer Zuniga-De Jong, zelf secretaresse in hart en nieren, put uit eigen ervaringen en belevenissen, die ze deelt met haar collega’s en vriendinnen uit het secretaressevak. Haar fantasie en vlotte manier van vertellen maakt dat deze reeks een genot is om te lezen. Geschreven door secretaresses, voor secretaresses, maar ook voor alle andere ( jonge)dames die van een lekker leesbaar boek willen genieten.

In dit eerste deel ‘Op Zakenreis’ is Jo-Anna belast met het organiseren van een trip voor haar managers en potentiële nieuwe buitenlandse opdrachtgevers, met als doel die o zo belangrijke opdracht binnen te slepen. Wanneer er ongepland een imponerende, spannende, onbekende man haar pad kruist, is haar chaos compleet. Heen en weer geslingerd tussen haar emoties en professionaliteit worstelt zij zich een weg door deze belangrijke week. Zal het haar managers lukken om met haar hulp die nieuwe account binnen te halen? En wat voor rol speelt de mysterieuze man in dit geheel? Jo-Anna staat voor de uitdaging van haar leven.

Op zakenreis is het eerste deel uit de zesdelige serie Secretary Journals, een romanserie die geschrikt is vanaf de leeftijd van ongeveer zestrien jaar. In dit eerste deel neemt de schrijfster je mee in de wereld Jo-Anna, die werkt als secretaresse in de wervelende zakenwereld. Als de rechterhand van haar baas moet zij een belangrijke nieuwe klant binnen weten te halen. Een spannende periode vol interessante gebeurtenissen en ontmoetingen breekt aan voor Jo-Anna. De uitdaging is echter helemaal compleet wanneer een mysterieuze man haar pad kruist en ervoor zorgt dat werk en privé door elkaar dreigen te lopen. Zal het Jo-Anna lukken om professioneel te blijven, de opdracht te voltooien en de voor haar werkgever zo belangrijke klant binnen te halen?

Op zakenreis geeft een kijkje geeft in het leven van een secretaresse. Het soms harde werken en in dienst staan van een ander, maar ook de leuke dingen van het vak komen aan bod. Het reizen en de ontmoetingen met de vaak interessante mensen. Naast het kijkje in het vak van secretaresse is Op zakenreis ook gewoon een ontzettend leuk en soms zelfs spannend boek om te lezen. De schrijfstijl zorgt ervoor dat je mee wordt getrokken in het verhaal. Dat daarnaast het boekverhaal in de ik-vorm is geschreven maakt dat je je goed kunt inleven in de situaties waarin Jo-Anna verzeild raakt. Eenmaal begonnen in Op zakenreis is het boek maar moeilijk weg te leggen en vol verwachting kijk ik dan ook uit naar deel twee. Voor liefhebbers van een goede feel-good roman is Op zakenreis een echte aanrader. Bovendien wordt van elk verkocht exemplaar € 1, – gedoneerd aan de Guusje Nederhorst Foundation.

Uitgeverij: Steun & Toeverlaat
ISBN: 978-90-821008-0-8
Prijs: € 13,95