Ultima – L.S. Hilton

Gepubliceerd op

20180819_172459

Judith Ragleih’s echte identiteit is verborgen onder een flink aantal lagen. Maar nu ze ingesloten is tussen de Russische maffia aan de ene kant en een corrupte Italiaanse agent aan de andere, heeft ze een kunststukje nodig om het er leven van af te brengen. Ze moet ervoor zorgen dat een vals meesterwerk bij het veilinghuis waar ze ooit assistente was verkocht wordt voor 150 miljoen pond. Dit is bijna onmogelijk zonder haar nieuwe identiteit prijs te geven, maar dat doen brengt een nog groter risico met zich mee…

Op het strand in Calabrië in Zuid-Italië hield inspecteur Da Silva van de Guardia di Finanza, Judith Rashleigh onder schot. Vluchten had geen zin had da Silva gezegd, samenwerking dat is wat hij van haar wilde. Maar als er een vreemde schutter opduikt, kiezen zowel zij als de inspecteur het ijskoude water. De stroming was sterk en toen Judith dacht dat ze van Da Silva af was, dook daar weer zijn stem op vanaf een reddingsboot. Ze kwamen na een lange tijd varen aan wal, Judith kon de andere persoon niet zien vanwege de blinddoek die haar gelijk omgedaan werd. Ze hadden haar opgesloten in een schuur/garage. Na wat onrustige hazenslaapjes ging ze haar verleden af om te kijken wie er misschien achter het spel zat, waarin Da Silva wilde dat ze zou samenwerken. Ze was nu immers Elisabeth Teerling, curator en eigenaar van Galerie Gentileschi. De dagen verstreken en al had ze eerst een ontsnappingsplan bedacht, het leek haar in alle opzichten beter om alles los te laten en af te wachten wat Da Silva nu wilde. Dat de maffia hierin ook meespeelde, keek ze niet echt van op. Da Silva neemt haar mee met een helikopter en als hij vraagt waar ze zijn, zegt ze door feiten zoals welke richting ze opgingen, het extra tanken en het Engels spreken, moeten we in Albanië zijn. Da Silva was geïntimideerd. Bij aankomst gebeurt er iets waardoor Judith gelijk wist dat zij en Da Silva elkaars gelijke waren. Maar welk spelletje speelde hij, waarom had hij haar erbij nodig en nog beter hoe redt ze zich tussen de ene kant waarschijnlijk de maffia en aan de andere kant een corrupte agent uit?

Eerst was er “MAESTRA”… toen was er “DOMINA”… en nu is er “ULTIMA”… het laatste en derde deel in de bizarre spannende thriller van Hilton. Ook in dit deel staan weer de meest erotische uitspattingen van Judith. Zoals Judith het in haar woorden omschrijft, heerst er een pikorde in de wereld van de kunst, “Je bent, wie je kent”. En met deze geheime haast gecodeerde taal die in die wereld heerst, weet Judith via bekende mensen een weg te vinden, om haar met de nodige problemen die gaande weg zich voortdoen, staand te houden. Hilton heeft zich zichtbaar verdiept in de werken van de verschillende schilders en dan merk je ook echt. Je proeft de passie als Judith het over de kunstwerken heeft, de bijzondere mooie gedetailleerde omschrijving maken dat je het kunstwerk voor je ziet. Judith verandert in de trilogie van assistente naar eigenaar van een Galerie en naast dat ze er als een sterke vrouw is uitgerold, is ze ook de bijna haast angstloze moordenares, die perfect weet wat ze doet en je altijd een stap voor is. Dat laatste was wel het meest fascinerende, deze trilogie is anders dan andere thrillers, je houdt ervan of niet, een middenweg is er niet. Hilton heeft zeker bij mij, in het genre van thrillers, de passie groter gemaakt.

Uitgeverij: The House of Books
ISBN: 9789044351415
Aantal pagina’s: 320
Prijs: € 19,99

 

Geschreven door

Contact Info

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.